Internet ułatwia życie. Spróbuj! – kolejna odsłona kampanii e-Polak potrafi!
Marta Manowska – dziennikarka i prezenterka telewizyjna została ambasadorką naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. Wspólnie będziemy przekonywać seniorów (i nie tylko), że internet potrafi skutecznie ułatwiać życie, a korzystanie z niego nie jest wcale takie trudne.
– Starsze osoby są przyzwyczajone, że aby coś załatwić trzeba wyjść z domu. A tak naprawdę można wszystko załatwić w domu, z kubkiem kawy obok. Wystarczy usiąść, wziąć głęboki oddech, otworzyć komputer, przełamać się i zrobić pierwszy krok. To prostsze i bardziej intuicyjne, niż nam się wydaje – przekonuje Marta Manowska, ambasadorka naszej kampanii „e-Polak potrafi!”.
Spróbuj!
E-usługi, bezpieczeństwo w sieci, programowanie i jakość życia – to cztery obszary naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. W promowaniu i informowaniu o e-usługach wspiera nas aktor Michał Czernecki. O bezpieczeństwie w sieci i programowaniu mówimy razem z Tomaszem Rożkiem. Czas na jakość życia – i to w tym obszarze wesprze nas Marta Manowska.
– Zależało nam na osobie, którą będzie wiarygodna w grupie, do której kierujemy nasze działania. A tym razem chcemy dotrzeć do tych, których akurat nie ma w internecie lub pojawiają się w nim bardzo rzadko – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się przekonać nieprzekonanych, że ani wiek, ani umiejętności nie są przeszkodą do zostania e-Polakiem – dodaje szef MC.
Kampania „e-Polak potrafi!” jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który realizujemy od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych. Będziemy ją realizować do końca 2020 r.
Każdy może być e-Polakiem
W ramach kampanii informujemy, edukujemy i pomagamy w zrozumieniu tajników nowych technologii. Wspierają nas w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Prowadzimy działania w prasie i internecie, przygotowaliśmy także spoty telewizyjne. W najnowszym, emitowanym od wczoraj na antenach TVP i Polsat, wystąpiła Marta Manowska.
– Każdy może być e-Polakiem. Ani wiek, ani internetowe umiejętności nie mają tu żadnego znaczenia. W razie problemów i niejasności, pytajmy młodszych członków rodziny. Na pewno pomogą! Warto – choćby metodą prób i błędów – przekonać się do internetu. Szybko zdamy sobie sprawę, że to nic trudnego – mówi nasza ambasadorka.
Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z obszaru jakość życia.
Młodsze wsparcie
– W naszej kampanii będziemy także przekonywać młodszych i lepiej zorientowanych w nowych technologiach, by pomagali swoim rodzicom i dziadkom w zrozumieniu internetowych tajników – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Nie musimy zaczynać od razu od załatwiania spraw urzędowych. Kupienie online biletów na wspólne wyjście do kina to też świetny pomysł – dodaje szef MC.
Więcej informacja na www.gov.pl/epolakpotrafi
Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.
O projekcie
Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.
źródło: Ministerstwo Cyfryzacji